Referat for Generalforsamling den 26-3-2025

1: Valg af dirigent  
Torben Bergenhaven, blev valgt og generalforsamlingen takkede.
Dirigenten fortsatte med at lede generalforsamlingen og meddelte at generalforsamlingen var indkaldt rettidigt i henhold til vedtægterne og kunne dermed fortsætte.

A:Valgt af referent – Thomas Willumsen blev valgt.

B: valg af 2 stemmetællere: Stig Jeppesen og Skipper Uhde Andersen, blev valgt. 

Førend bestyrelsens beretning blev foretaget, holdt Kasserer Ronni Henrik Simonsen en beretning:

Regnskabet for HSK er desværre blevet forsinket da det sidste indestående fra de gamle sejlklubber, ikke er blevet overført. Derfor kunne vores revisor ikke udføre sit hverv og revidere et færdigt regnskab inden generalforsamlingen.

En tidslinje siden sammenlægning af klubberne blev gennemgået og forklaret.
Bestyrelsen har arbejdet hårdt i løbet af hele året og da der tilstod komplikationer i løbet af året, har disse været i fokus og krævet meget tid, som blev taget fra kasserer opgaven og fra resten af bestyrelsen.
Dette var blandt andet ny havnefoged, vandskade osv.

Da Generalforsamlingen uden regnskab, derfor ikke var lovligt indkaldt i henhold til vedtægterne, skulle der afstemmes om, den til trods kunne gennemføres. Det blev foreslået at Generalforsamlingen skulle fortsætte uden regnskab og gennemgås som eneste punkt på en ekstraordinær generalforsamling.
Dirigenten kaldte til afstemning og der var ingen der stemte imod.
Bestyrelsen takke generalforsamlingen og fortsatte.

2: bestyrelsens beretning for det forløbende år.
Da formand Bjarne Henriksen måtte melde afbud, holdt John Mogensen beretningen.

Oprydningsdagen var en success, som blev drevet af medlemmerne. Tak til alle der bidrog.
Der blev også ristet pølser ved servicekajen og sådanne tiltag er med til at give sammenhold i klubben.
Der har været gang i en oprydning proces på havnekontoret, der kommet en ny Havnefoged Nikolaj, en medhjælper der hedder Martin, som er fleksjobber.
Vandskaden på toilet og i badet blev gennemgået og forklaret med håndværkere og forsikringsdækning.
Der kommer nye nøglebrikker i foråret til erstatning for nøgler. Der kommer også nøglebrik og kode på toiletterne, så kun medlemmer og gæster af cafeen kan benytte dem.
Der er kommet ny kortbetaling i bad og til vaskemaskine. De var i ca. 6 mdr. gratis, da de gamle ikke virkede.
Der er installeret nye varmeblæsere som er ca. 5 gange billigere i drift end de gamle varmeovne. Disse kan aflæses separat til fremtidig ny fordeling af udgifter.
Bestyrelsen takkede medlemmers frivillige hjælp. Både i klub og havne regi.

Der indkom kommentarer fra forsamlingen som følger:

Toiletbrug er for medlemmer og cafe og ikke til offentlig (mis)brug og megen slitage.
Problemer med at få mærker fra havnekontoret, til påsætning af udstyr – F.eks. mast.
Kritik til havn/bestyrelse for fjernelse af indhaler liner.
Forslag om modtagelsesprocedure for nye medlemmer. Kombi klub og havn med rundvisning.

Beretningen blev Godkendt.

3: Forelæggelse af revideret regnskab for det forløbende år til godkendelse, samt kommende budget.
Dette blev besluttet udsat til ekstraordinær generalforsamling.

Men der blev af Kasseren genemgået og givet indsigt i Økonomien for Sejlklubben og et forslag til et overordnet budget udkast. Dette for at kunne vedtage bestyrelsens forslag senere, om at fastholde kontingentet.

Følgende spørgsmål blev stillet af forsamlingen:

Hvordan fordeles og betales strøm og vedligeholdelse af klubhuset imellem klubben og cafeen ?

Svar: Klubben ejer de faste installationer og der er fastsat en fordelingsnøgle af udgifter til strømmen, samt aflæsning og afregning af separate strømmålere til cafeen. Denne fordelingsnøgle er dog pt. ikke oplyst og fundet i arkiverne, som også er en af grundende til at regnskabet ikke kan afsluttes

Der er ønske om, at tal og færdige regnskaber fra den gamle trivsel og de gamle klubber oplyses.
Svar: Disse vil ikke blive udfærdiget og fremlagt af den nuværende bestyrelse, som ikke mener der er pligt til dette, men slutopgørelse med summer, vil blive fremhævet i regnskabet. Forpligtigelsen for de gamle regnskaber, må påhvile de gamle bestyrelser i de respektive foreninger.
Ønske fra forsamlingen om, at gøre den næste forpagtningsaftale bedre for klubben, men hensyn til vedligeholdelsesudgifter og installationer.
Svar: Dette tager bestyrelsen med ved den kommende forhandling.

Bestyrelsen gav tilsagn om, at afholde ekstraordinær generalforsamling hurtigst muligt og tidligst 3 uger og 1 dag efter generalforsamlingen.

4: Fastsættelse af kontingent og indskud.

Bestyrelsen foreslog at kontingentet fastholdes.

Dette blev godkendt af generalforsamlingen.

5: Valg af bestyrelse samt suppleanter (alle er på valg for en periode på to år).

Da det er et ulige år er følgende på valg. 

 Formand: Bjarne – Genopstiller til bestyrelsen, men ønsker ikke genvalg til formand. Bjarne blev valgt til bestyrelsen.
  Bestyrelsesmedlem: Dion – Genopstiller.
  Bestyrelsesmedlem: Stig – Genopstiller ikke.
  Bestyrelsesmedlem: Christian – Genopstiller ikke.
Suppleant: Mette – Genopstiller.
  Revisor: Lene – Genopstiller ikke.

Følgende blev valgt til bestyrelsen:
 
  Formand: John Mogensen Valgt (for 1 år, da på valg i lige år)  
  Bestyrelsesmedlem: Bjarne Henriksen – Valgt (overtaget 1 år fra John)
  Bestyrelsesmedlem: Dion Licht JensenGenvalgt.
  Bestyrelsesmedlem: Skipper Uhde AndersenValgt.  
  Bestyrelsesmedlem: Karsten OlesenValgt.
  Suppleant: Mette Apollo Rasmussen – Genvalgt.
 


  Revisor: Vakant – Vælges på ekstraordinær generalforsamling.

Bestyrelsesmedlemmerne takkede generalforsamlingen for valgene og bestyrelsen konstituerer sig efterfølgende.

Til Havne bestyrelsen er på valg:

  Bestyrelse Ronni Henrik Simonsen genopstiller ikke.
Suppleant Peter Christensen. (Denne plads bortfalder iht. havnevedtægterne, hvor Havneøen Mågen fremover skal  
  vælges med 3 medlemmer på havnens generalforsamling.) 

 Følgende blev valgt til Havne bestyrelsen:
 
  Havne betyrelsesmedlem (Repræsentant for Hundige Sejlklub) – John Mogensen – Valgt og takkede for valget.

Valg til udvalg.

    – Udsættes til efter indkomne forslag. 

6: Behandling af indkommende forslag. (Udsendt til alle medlemmer)

Generalforsamlingen var ikke beslutningsdygtig, da der minimum skulle være 1/3 af de stemmeberettigede medlemmer til stede.
Der var 47 + (antal betalende på generalforsamlingen) stemmeberettigede.
Ud af 148 + (antal betalende på generalforsamlingen).

A.) Lene Nielsen:
Forslaget trukket tilbage, men bestyrelsen vil forsøge at efterleve følgende i 2025:
Årshjul som allerede lavet, opdateres og udbygges.
Der laves relevante beslutningsreferater fra bestyrelsesmøder og disse gøres tilgængelige for medlemmerne.

B.) Torben Hansen:
Mærkning af borde til klubbens medlemmer mangler. Generalforsamlingen drøftede dette og blev enige om, at dette skulle håndhæves, som det fremgår af forpagter aftalen. Dette får bestyrelsen udført, med et par borde.

Skolestuen skal åbnes for alle medlemmer. Dette har bestyrelsen allerede drøftet flere gange og det blev også nævnt til informationsmødet der blev afholdt. Bestyrelsen oplyste at nye nøglekort til medlemmerne kan åbne døren til skolestuen. Bestyrelsen fortsætter med dette arbejde og forventer indretningen kan laves hyggeligere på en fælles arbejdsdag.

C.) Peter Christensen:
Opfordrede klubbens medlemmer til at lade sig vælge til bestyrelsen og til klub udvalg og arbejdsgrupper nedsat af bestyrelsen. Klubben er sejlernes forening.

Valg til udvalg:

Peter foreslog, der blev oprettet et aktivitetsudvalg og generalforsamlingen besluttede dette.
Følgende blev valgt til medlemmer af udvalget:

Aktivitetsudvalg:  

Peter Christensen
Troels Marstrand
Torben Olsen
Nina Hansen

Bestyrelsen vil drøfte midler til udvalget i samarbejde med udvalget.

7: EVT

Indkomne kommentarer fra medlemmer:

Ærgerligt at kun 1 medlem fra klubben skal vælges på klubbens generalforsamling, da det bliver sværere på forhånd at værge 3 medlemmer, som skal vælges på havnens generalforsamling.

 

Ønske om, at der gives en henstilling fra Sejlklubben til havnekontoret, om at der ryddes op på broerne.
Det er selvfølgelig medlemmerne selv, der oftest skal se indad, men havnefogeden bør tilse dette.

 

OBS på, at sejlklubben medtages i dialog med kommunen, så sejlklubbens lokale ikke indlemmes/hjemtages af kommunen så værdien forsvinder ud af klubben. Det mentes, at klubben lavede en aftale med dengang Strandparken, som er blevet overført til kommunen.
Det mentes at klubben lejer matriklen, med vejadgang, som klubhuset ligger på, hvor der er hjemfaldsret.
Denne udløber formentlig i 2028.
Kan formentlig findes tinglyst.

 

 

Generalforsamlingen blev afsluttet og den nye formand takkede for fremmødet og takkede dirigenten for arbejdet.

 

29-03-2025

Referent

Thomas Willumsen

 

 

Underskrevet af dirigent d.

 

Torben Bergenhaven